Logo



Logo


De keuze voor een vogel was een spontane ingeving, die na enig overleg resulteerde tot een vogel die naar boven vliegt.


Reflectie achteraf leert ons dat dit misschien wel een onbewuste keuze was, maar eentje met grote “archetypische waarde”


(Archetypen zijn volgens Carl Gustav Jung zowat krachtige beelden die uit het “collectief onbewuste” opborrelen in het leven van elke persoon. Ze zitten diep in onze psyche verankerd en komen naar voor in dromen, mythen, literatuur, …)


De vogel die omhoog vliegt staat immers in alle tijden en in alle culturen symbool voor de dood, een leven na dood of de energie van het leven tout court. 


De naar boven/naar de ruimte - vliegende vogel, zoals hij hier voorgesteld wordt, lijkt ons voldoende neutraal te zijn om iedereen gevoelsmatig aan te spreken.


Zowel mensen die geloven in een bestaan na de dood (onder welke vorm dan ook), als mensen die geloven dat de dood het einde is (bvb. als bevrijding), kunnen zich o.i. hierdoor aangesproken voelen.


***


De vormgeving van onze naam en logo gebeurde door "Fien tekent", wiens werk je hier kan volgen.


De reuzevogel, die je in onze etalage kunt zien, werd gemaakt
door Ine Maveau uit Brugge.